luni, 16 august 2010

dan c mihailescu trist

mergeam eu, sîmbătă (nici de dimineaţa, nici pe înserat), cu maşina (nici bmw, nici dacie) la sinaia (nici la peleş, nici la telegondolă) să degust un grătărel (nici berbecuţ, nici mititei). pe drum, mai sus de mănăstirea sinaia, am văzut o viluţă (nici de trei stele, nici de o stea), pe partea stîngă, cu un om trist la geam (nici terchea-berchea, nici vedetă).

cînd m-am departat (nici entuziast, nici nepăsător), mi-am dat seama că tocmai trecusem peste una din tristeţile (nici frumoase, nici dureroase)omului care aduce cartea(nici ioan t morar, nici daniel cristea-enache). la cota 1.400, la urşi (nici polari, nici împăiaţi), era numai bine (nici caniculă, nici ger).

acolo am gasit un actor de mîna a doua (nici stîngaci, nici stîngist), dintr-o reclama la bere (nici la ciuc, nici la ursus). ploaia (nici mocănească, nici cu piatră) m-a surprins cînd îmi era furculiţa mai afumată (nici cu fumuri, nici cu ţuici). am mîncat în maşină (nici ca ţăranii, nici ca ţiganii), apoi m-am întors acasă (nici la vilă, nici la magherniță) şi am tras un somn bun (nici prea-prea, nici foarte-foarte).

12 comentarii:

Şerban Tomşa spunea...

N-am mai intrat de două săptămâni pe net, din motive de renovare, și m-am grăbit acum să văd ce ai mai scris... Strașnic mai scrii !

als spunea...

e clar un semn k tbuie sa te apuci de nietzsche! :)))

pantacruel spunea...

serban,
strasnic nu inseamna neaparat si bun :) merci mult!
cum merge noul roman? :)

leo,
sa stii ca l-am apucat de brat, la o bere, in pauza meciului dinamo - rapid, sa-mi explice 'de ce'? cica tine de 'destin și istorie'.
apropo, puiu o fi citit 'morgenröte'-le ("aurora")`lui nietzsche? :P

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
cuvântul „strașnic” are pentru mine, rezonanțe deosebite... ( În contextul dat, înseamnă „execelent”...) Poate că voi găsi prilejul să-ți zic întâmplarea care mă face să-l folosesc cu o anumită dragoste...
Din motive „obiective!, abia azi am reluat ce începuse... Aștept să-ți citesc cartea.

als spunea...

@panta: ma-ndoiesc; dar, pd alta parte, nici nietzsche n-a vz 'aurora' lui murnau ;P

pantacruel spunea...

serban,
imi place de mor cuvintul strasnic :)
dar abia astept sa citesc un fragment 'din ceea ce incepuse' :)

leo,
cum, pe de cealalta parte, nici murnau n-a ascultat cu atentie, se pare, walkiria (care este mînă-n mînă cu aurora boreală) lui wagner. ;P

Şerban Tomşa spunea...

Cu mult înainte de a se naște, Nietzsche și-a pus amprenta asupra boierilor români care au scris cronici, după cum a arătat Ion Stratan. Se pare că și folclorul românesc a fost profund marcat de marele filosof, „spărgător” al canoanelor exprimării pedestre :
Nice masă, nice casă,
Nice mândră giupâneasă...

pantacruel spunea...

serban,
ma intreb daca instructoru' vostru de practică v-a auzit vreodata vorbind de nice't :)

Anonim spunea...

strasnic!(adica-original- -nici...,nici...,ci...).cu alte cuvinte:pantacruelic!:)anadana

windwhisperer spunea...

come as you are...
I love this...place :)
http://www.youtube.com/watch?v=sL7ifSxp9xU

als spunea...

in atentia 'instructorului': nicevo (niznaiu) :)

pantacruel spunea...

anadana,
o interventie anadanaica, as spune la randul meu :P

windwhisperer,
thanks ;)

leo,
l-ai nimerit bine pe serban cu 'nicevo' (niznaiu) - limba rusa, 'marin preda', 'cel mai iubit dintre pamanteni'!
ma astept la o replica savuroasa din partea lui :)