sâmbătă, 28 august 2010

(joc secund) prietenul m.c., sciatica de copou, trenul de beograd

mai pe dupa-amiaza, prietenul m.c. m-a certat succint pentru ca l-am certat (are dreptate, dar). mai pe seara, taica-miu pleca la timisoara cu trenul de beograd, intr-o calatorie de afaceri. l-am ajutat cu bagajele pina la gara, apoi mi-am dat seama ca innebunise de tot. calcula de zor, ca john forbes nash jr, tot ce-i ieşea în cale: minute, peroane, persoane, vagoane, bagaje, tigari, cuvinte, bani negri, nopti albe (are diabet, dar). am înţeles că nebunii nu-şi dau seama că-s nebuni.

mai pe la 20.30 mi-am cumpărat revista românia literară, după nu ştiu cîţi ani (aveam o carte bună la mine, dar). pe prima pagină era bedros horasangian. atunci mi-am amintit că prietenul m.c. l-a făcut varză pe bedros horasangian, iar bedros l-a ameninţat cu bătaia. mi s-a părut amuzant, deşi prietenul m.c. avea dreptate.

imediat am aflat că, pe stadionul dinamo, claudiu niculescu a deschis scorul. mi s-a părut amuzant, cu toate că niculescu nu mai juca pentru dinamo. l-am lăsat pe taica-miu să calculeze scorul final şi am deschis românia literară. mi s-a părut plăpîndă, aproape trist de plăpîndă. cu toate acestea, am intîlnit acolo o recenzie interesanta - ‘sciatică de copou’, un volum semnat l.v., tatal prietenei l.v. (dinamo a întors scorul, 2-1, dar). , uneori, lui m.c. şi l.v. le plac pisicile, vinul şi muzicile.

dupa ce a plecat trenul spre beograd, mi-am luat un coca-cola rece la cutie. ajuns acasă, mi-am dat seama că în afară de carte şi revistă aveam în mînă şi o săpuniera, sau cum dracu îi mai zice, pentru rest. o luasem din greşeală cu tot cu rest (mi s-a părut amuzant, dar). românia literară arată la fel de urât şi înainte şi după 'dinamo - u. cluj 3-4'.
mi-a trecut miezul noptii, mă duc să mă culc.

7 comentarii:

Şerban Tomşa spunea...

Să nu-mi spui că prietenul M.C. este chiar criticul la care mă gândesc !

Şerban Tomşa spunea...

Când era la Dinamo, puturosul ăla de Claudiu Niculescu își petrecea un fel de concediu prelungit... Sper că Borcea și ceilalți deștepți care conduc clubul să nu-l mai primească pe la ușile lor...

luiza spunea...

nu e de poezii volumul ăla.

pantacruel spunea...

serban,
claudiu niculescu va veni presedinte intr-o zi :)

luiza,
un volum cu de toate, dar nu stiam cui sa-i zic. deci nu doar de poezii :P

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
sper ca ziua aia să nu vină niciodată... În general, apreciez mai mult talentul decât hărnicia oamenilor... Dar lenea are și ea o limită. D-aia nu-mi place nici de Crin A. : să te duci la serviciu, într-n an, de trei ori, fără să ai scuza că pictezi Capela Sixtină sau scrii un studiu despre impozitul pe rozătoare, e prea de tot...

pantacruel spunea...

serban,
na ca mi-l imaginez,, acum pe crin a. zugravind in albastru-galben capela sixtina.

Şerban Tomşa spunea...

:)