duminică, 1 august 2010

si ne iarta noua gresalele noastre

Tatal nostru Care esti in ceruri,
un baiat ca vai de mama lui, fara mama, in curtea bisericii, intr-un tricou larg atirnind pe el, ca ce mai faceti doamna mariana, iar doamna mariana, o femeie sarmana si voinica, buna la toate si mai ales la curatenie, ca treaba, ce altceva sa fac? si multimea de oameni in picioare, ascultand cu capetele plecate slujba de duminica, batrani, vaduve, copilasi derutati si familii tinere cu carucior, sfinteasca-se numele Tau,

vie imparatia Ta,
si doamna mariana catre baiat, dar cu scoala cum merge, dar taica-tu pe unde mai sta, iar baiatul, cu scoala bine, am trecut pina la urma in clasa a zecea, iar tata sta prin colentina cu o fata, nu prea il mai vad, si mariana, macar cu un sfat sa te mai ajute si el, iar baiatul, ma mai ajuta macar cu un sfat si el, si mariana, ar trebui sa faci o profesionala, ceva dupa scoala, nu o facultate ca n-ai tu bani, o scoala de meserii, si baiatul, imi place sa desenez, dar sa nu ma grabesti, daca ma lasi asa incet desenez orice, faca-se voia Ta,

precum in cer asa si pre pamant,
inseamna ca ai talent, zice mariana, poate ca am, zice baiatul, dar sa nu ma grabesti, sa ma lasi incet ca mie imi place sa desenez asa, fara graba, si mariana, si eu ma pricep la desen, daca imi dai o icoana ma uit la ea si o reproduc exact, si baiatul, si eu la fel, dar sa nu ma grabesti, mie imi place incet, am si niste idei si le mai amestec, m-as duce la o scoala de desen, si doamna mariana, ca in viata nu se stie niciodata unde ajungi, uite unde am ajuns eu, dar tu esti inca tinar, painea noastra cea de toate zilele,

da-ne-o noua astazi,
iar in spatele bisericii, in parculetul de vizavi, pensionarul 1 spunindu-i pensionarului 2 ca pensionarul 3 nu stie sa vorbeasca, se repede si urla ca disperatu, cred ca e nebun la cap, pe mine ma enerveaza si nu vorbesc cu el cite 3 sau 4 luni de zile, iar mai incoace o fetita cu fundita isi arunca papusa cu par stacojiu, am aruncat-o pentru ca ridea de mine, de aia am aruncat-o, ca ridea de mine ii zice bunica-si, iar pensionarul 1 catre pensionarul 2, nevasta-mea are un fix, toate scaunele sunt asezate cu picioarele in sus, cocotate pe masa si ne iarta noua gresalele noastre,

precum si noi iertam gresitilor nostri,
iar niste tablagii, doi jucind, patru uitindu-se si comentind, aveau si bere la ei, o sorbeau din priviri, da' ce, n-am voie sa ma uit la zar? zice tablagiul cu sapca, da' degeaba te tot uiti ca n-ai nicio sansa, ofticosule, zice unul care se uita, iar doua babe mai incolo, e prea frumoasa pentru el, cica, si o maturatoreasa creola hîrş-hîrş, hîrş-hîrş, si pensionarul 1 catre pensionarul 2, ca am scapat pachetul pe jos cu coliva si cu luminarile, si tablagiul de pe margine, ca nu mi-a parut rau de rapid cit de craiova, ca a fost furata cu arbitrii de steaua care nu joaca nimic, si pensionarul 1 catre pensionarul 2, stiu, dar luminarile nu erau din parafina, dar nici din ceara, si nu ne duce pre noi in ispita,

ci ne izbaveste de cel rau,
si pensionarul 2 catre pensionarul 1, pai atunci din ce dracu' erau, si pensionarul 1 catre pensionarul 2, dintr-o substanta moale, si pensionarul 2, oi fi eu prost, si pensionarul 1, dar nu am zis ca esti prost, insa erau dintr-un material maleabil, nici ceara, nici parafina, nu stiu, si pensionarul 2, pai daca nu stii, las-o dracu' de parafina, si babele, si ea e rea cu el si el e rau cu ea, amindoi sint rai, si pensionarul 2 catre pensionarul 1, pai daca ti-a cazut pe jos, ce-ai mai mincat? si tabalagiul cu sapca, 2-1, zar de fuga, si tablagiul marginal, iară-ti dă marţ, mortăciunea dracului ce eşti tu, şi babele, bani i-a tot trimis, si fetita, de aia am dat-o cu capul de pamint, ca ridea de mine, si pensionarul 1 catre pensionarul 2, nu, coliva n-a cazut, ca a Ta este imparatia,

puterea si slava,
si tablagiul de pe margine, ca piţurcă ăla, care este un barbugiu, il are pe necuratu in el, n-ai vazut cum ii face p-aia la poker? si n-ai vazut ce l-a ars si pe mitica dragomir, am vazut la televizor, iti spun eu ca scirba de piţurcă il are pe mincinosu' in el, si maturatoreasa hîrş-hîrş, hîrş-hîrş, si babele, banii aia, de se intampla ceva cu mine, sa-i dea lui marian, pe toti sa-i dea lui marian, si tablagiul marginal, ca steaua nu joaca nimic, nu ia nimic anul asta, si pensionarul 2 catre pensionarul 1, sint peste 1000 de sfinti, numai de ziua mea sunt doi si mai sunt 40 de mucenici si cîţi mai sînt in celelalte zile, sînt peste 1000, in numele Tatalui,

al Fiului,
si tablagiul cu sapca, 5-3, poarta-n casa, ha, ha, nu o mai iei pe asta, si tablagiul marginal, cum sa n-o ia fasolarule, stelist imputit ce esti, nu vezi ca joci la fel de prost ca steaua, nasosu dracului, si babele, ca tine cu ea, lua-l-ar naiba de nenorocit, si pensionarul 1 catre pensionarul 2, nu pot fi 1000 de sfinti in 365 de zile, si babele, femeia asta s-a dus, s-a operat si el, prostu, sta cu ochiul ala asa, si pensionarul 2 catre pensionarul 1, ba sînt peste 1000, fac pariu, si babele, da' da-o dracu de borfasa, mie nu-mi trebuie nimic de la ea, si maturatoreasa hîrş-hîrş, si tablagiul cu sapca, si totusi 5-3 pentru dinamo, poarta-n casa, si babele, si pensionarul 1 catre pensionarul 2, si fetita catre bunica-sa, si pensionarul 2 catre pensionarul 1, al Sfintului Duh,
amin.

15 comentarii:

Şerban Tomşa spunea...

Impresionant....

pantacruel spunea...

:)

catalina spunea...

Obositor, totusi, sa fii atent la atatea conversatii simultan. Hirs, hirs...:)

pantacruel spunea...

catalina,
totusi, mi s-a parut relaxant (si amuzant) sa-i aud pe toti deodata, hîrş-hîrş :P

helios spunea...

da. o interesanta lectie de educatie...religioasa si nu numai. pendulare intre viata ca forma de cersire si mintuire ca forma de supravietuire a cersetorului. se pare ca circuitul acesta dopaminergic (cu recompensa, cu datul, cu etc) ar fi aparut la hominide in urma cu 80 000 de ani.

helios spunea...

inca o mica intrebare: crezi ca cersitul are legatura cu blocarea senzatiei de satietate? pentru ca exista oameni carora oricit le dai tot nu le ajungi. de unde concluzia ca este ceva in creierul lor tocmai in sistemul de care am vorbit mai sus. adica este o boala. nesimtirea lor nu este nesimtrea de care ne izbim zi de zi in autobuz. este nesimtirea "autoeducata" a insatietatii.

Unknown spunea...

e clar, citesti Radu Aldulescu.

als spunea...

mișto!

da cu 'înger, îngerașu meu' (hîrș-hîrș) nu ai? :)

pantacruel spunea...

dedes,
l-am terminat demult pe minunatul aldulescu. trebuie neaparat sa-ti pasez ultima lui carte.
insa acum citesc cristian teodorescu, 'medgidia, orasul de apoi' care este un fel de sora mai saraca si zgribulita a lui 'macondo, orasul colonelului aureliano buendia' :)


leo,
cu 'înger, îngerașu meu' nu :) am, in schimb, pt dilema (il trimit acum), ceva cu ingerasii lui cristian tabara :P

Anonim spunea...

o picatura densa surprinsa cu ochiul format al spectatorului de viata.mi-a placut "maturatoreasa creola" cu harsaitul din fundal in ritm de rugaciune:)anadana

als spunea...

aha. deci ai o 'curiozitate anatomik' in privinta ingerilor... ;P

pantacruel spunea...

anadana,
creola matura in ritm de ragtime, dar nu prea mi-a iesit :)

leo,
eu i-as spune 'curiozitate atomik' ;P

als spunea...

hihi
eu zic k, fiind vba dspr ingeri, ar fi mai bine sa o ai 'anorganik' :))

Anonim spunea...

panta, pe la noi, creolele astea fac hirs,hirs sincopat, dar leeent-leeent:)anadana

pantacruel spunea...

leo,
apropo de ingeri. am vazut ieri un fragmnet dintr-o inregsitrare cu andrei plesu si liiceanu. cel din urma povestea ca intr-o zi cineva a intrebat unde gaseste si el cartea aia a lui plesu "despre INGINERI" :)

anonim anadana,
:P