joi, 19 august 2010

întîlniri imprevizibile. bulgakov - lewis carroll

ieri, pe la 17.00 trecute fix, pisicuţa mewsette s-a trezit speriată. mai ca nu a mieunat de spaimă. ai avut iarasi un coşmar? am intrebat-o. da, mi-a răspuns cu lăbuţele din faţă ridicate ca două sprîncene. am lăsat-o să-mi povestească visul cu vorbele ei pisiceşti:

- un motan zîmbitor se caţără in tramvai. ma enervează cumplit că mestecă gumă de mestecat şi mă fixează cu o privire languroasă de cotoi în călduri. tremurînd eu toata de furie, îi zic politicos că motanii n-au acces în tramvaiu 34. zit! da-te jos, de nu, chem poliţia comunitară! mă intrigă că atît controloarea boemă, cît şi călătorii apatici nu se arată deranjaţi că un motan transpirat s-a suit încălţat în tramvai, ceea ce încă nu e mare lucru, de vreme ce pe scaunul din faţa mea se tolăneau un iepure alb, o pasăre dodo şi o omidă albastră. strigător la cer mi s-a parut faptul că motanul intentiona sa composteze tichet.

- te ascult, mewsette, go on!

- la drept vorbind, neobrăzatul dovedeşte nu numai că este un animal solvabil, dar şi unul disciplinat. într-un tirziu, controloarea strîmbă din nas, motiv pentru care motanul coboară in staţie. nu înainte de a-şi netezi mustăţile cu salivă. îndată ce tramvaiul se urneşte din loc, motanul procedează asemenea unui individ dat jos cu sila. lasă să treacă prin faţa lui cele doua vagoane, dupa care sare pe tampon şi calatoreste în voie, bine-merci, economisind tichetu...
crezi că am înnebunit, panta?


- mă tem ca da. eşti nebună de legat, mewsette. dar sunt convins că toate pisicile deştepte sunt aşa. şi pentru că l-am terminat pe bulgakov, diseară citim 'jabberwocky'-ul lui lewis carroll.

5 comentarii:

catalina spunea...

"un motan transpirat s-a suit încălţat în tramvai"
Probabil ca ii transpirasera labele in cizme. :)

Träume von Rosen spunea...

ce romantic! 'netezindu-si mustatile cu saliva' ca in tom si jerry, ca un fante de demult... asta o pun si pe blogu' meu.
cum arata o pasare dodo? numai alice a vazut.
s-o puneti sa va mai povesteasca. o mai pun si eu, imi mai trimite cate un email:) unele sunt top secret;)

pantacruel spunea...

catalina,
ba aproape ca ii expirasera :)

mewsette,
merci, merci pt postarea de pe blogul tau :P

Adina Chițu spunea...

deci pisoiul lui bulgakov e fascinant...mai ceva ca margareta.. unul din pasajele care mi-au ramas crestate in minte, merci ca ai scormonit cu ghearele :D

pantacruel spunea...

adina,
sorry, dar tocmai ieri mi-am taiat ghearele. dac-as fi stiut... :p