duminică, 19 septembrie 2010

marti, dupa craciun by pantacruel

- mimi, ai încercat ştrudelul de aici?
- nu.
- nu e chiar atît de rău. desigur, nici atît de delicios precum p... curviştinii tale.
- mirela, să nu dramatizăm. s-a întîmplat pur şi simplu. te rog să mă crezi că şi eu sunt rupt în bucăţi.
- auleo! păi dacă şi tu eşti eşti rupt în bucăţi, atunci se schimbă treaba. şi cum aţi ajuns să vă cunoaşteţi? povesteşte-mi, nu fi timid. da, două ştrudele, unul pentru mine şi unul pentru bărbatu-miu. de fapt, pentru ex-ul meu, nu-i aşa mimi?
- mirela...
- aşa... şi pentru mine, un vin de buturugă, iar pentru domnul, un pahar cu lapte proaspăt de vacă. tocmai îmi explicai cum v-aţi cunoscut. de cîtă vreme eşti cu zdreanţa asta? pardon, cu noua ta gagică.
- de cîteva luni, nu mai ştiu exact.
- să mori tu că ai uitat de cât timp vă f... în draci! sau te pomeneşti că vă spuneţi poezii şi încă n-ai crăcit-o.
- de aproape patru luni, trei săptămîni şi două zile.
- carevasăzică de prin aprilie. ce făceam noi în aprilie? stai că ştiu... mergeam la mall să vedem inglourious basterds şi să mîncăm îngheţată pe băţ, ticălosu’ dracului!

*****

- şi cîţi ani are? e mai tînără ca mine?
- 31. ba nu, 30.
- aha, pînă la urmă ţi-ai găsit o p... mai fragedă.
- s-a întîmplat pur şi simplu, crezi că mie mi-e uşor?
- mimişor, iartă-mă, n-ai nici un motiv să te simţi agitat sau jenat, e o simplă formalitate, nu vreun proces. continuă, te rog. deci cine e, o cunosc?
- e maria.
- maria... maria dinulescu, maria marinescu, maria mirabela, care maria?!
- maria popistaşu. a jucat în filmul lui tudor giurgiu, legături bolnăvicioase.
- maria popistaşu, zici... legături bolnăvicioase, ai? spălăcita aia care le băga limba-n gură pe unde-i prindea lu’ tudor chirilă, derbedeu' de frac-su şi lu’ ioana barbu, debutanta aia şleampăătă? cu curva aia, mă, depravatule?
- în primul rând că nu-i curvă şi-n al doilea că nu a fost nimic premeditat, ţi-am mai spus. m-am întîlnit cu ea la mega image. nu mă trimiţi tu în fiecare zi la mega image? am intrat în vorbă. mă sfredelea cu privirea şi m-a întrebat dacă eu sunt în stare să dau găuri. ce era să-i spun, că nu sunt în stare? zău, mirelo, m-aş fi făcut de căcat...
- aşa c-ai preferat să-mi distrugi mie viaţa, f...-ţi gura mă-tii de jegos!

*****

- îmi cer scuze, am uitat să comand frişca. nu te grăbi, mimi, încet, să nu te îneci. şi te-ai gîndit cum îi explici lu’ radu că noi doi nu mai putem juca împreună rolul de soţ şi soţie în marţi, după crăciun?
- păi, nu ştiu exact. o să le spunem adevărul şi lu’ radu şi lu’ răzvan şi lu’ alexandru. poate modifică scenariul, habar n-am.
- le spui tu singur, nu amîndoi. e bun ştrudelul, îţi place?
- acceptabil
- deci, să ne-nţelegem, noi amîndoi nu mai facem nimic împreună de azi înainte, că nu amîndoi am scos p... din pantaloni să ne f... cu maria.
- ok, îi spun eu.
- (tăcere)
- (tăcere)
- şi asta ce-i?
- cafeaua. am zis să iau nes.
- mimi, eu ţi-am spus aşa: te duci frumos la mega image şi iei un cartuş de kent şi un pachet de cafea lavazza. cafea lavazza, că asta nu-i cafea lavazza, asta-i nes, e cu totul altceva.
- păi numai asta am găsit, mirelo...
- şi asta are 100, n-are 250. scrie aici, 165 de grame... uite cum facem. îţi iei tu nesul frumos, îţi faci bagajele şi te duci la maria, iar kentul rămîne la mine.

20 de comentarii:

Adina Chițu spunea...

bestial :))) asta numesc eu filtru :)))

cinesseur spunea...

abia in varianta asta a ta as avea ceva pozitiv de spus despre "marti, dupa craciun" :)))

pantacruel spunea...

cîte răutacisme, domnii mei, cîte răutăcisme... :P

als spunea...

nu ti-ar mai veni sa faci parodii d-astea, domnu, dk ti s-ar intimpla irl (doamne fereste!) ce i se-ntimpla lu 'mimi' in film! ;P

ps eu abia astept sa vad ce 'rautacisme' va scoate dl cinesseur in cronik dumisale - deocamdata, iau afirmatiile sale k pe niste teribilisme (= k sa nu zic enormitati)...

pantacruel spunea...

la fel si eu, sa stii! ;P
pina nu vad cum argumenteaza, nu-l cred.

als spunea...

asta i-am zis si eu! - mai putin partea cu 'crezutu' pt k, sa fim seriosi, niciun 'argument' (logico-formalo-rational) nu-ti poate demola niste sentimente... k doar nu sintem roboti wittgensteinieni care joak sah ;P

pantacruel spunea...

leo,
sa nu-mi spui, acum, ca nu stii sa joci sah! ;P

als spunea...

eu nu joc niciun joc ;P

pantacruel spunea...

of, alş, ăsta, nu mai ştie de (niciun) joke! ;P

als spunea...

am devenit f serios, asa e... :( dar exista un ekilibru in toate: pe mine ma iau tot mai putin in serios ;P

pantacruel spunea...

in asteptarea imploziei de pe cinesseur si daca tot ai devenit f serios, te poti enerva frumos citind demolarea pusa la cale de adina - fata cu 'preacotodianismu' :)

http://cinefillebookeeper.blogspot.com/2010/09/marti-dupa-craciun.html

desi, eu unul, nu as lua pe nimeni prea in serios, cu exceptialui pantacruel ;P

als spunea...

as citi-o, dar am intrat pe profilul ei si, pe linga unele titluri f misto, am vz k i-au placut si 2 filme proaste ('big fish' & 'the peinted (sic!) veil'), asa k nu mai am incredere... ;P

pantacruel spunea...

acum avem si demonstratia lui cinesseur (mister d), una f eleganta si destul de impresionanta. chiar daca, eu unul, nu impartasesc (mai deloc) opinia dumnealui. insa, la urma urmelor, gusturile nu se discuta, nu-i asa?

Adina Chițu spunea...

intr-adevar gusturile nu se discuta, dar tocmai asta facem aici:P ceea ce nu-i chiar asa rau; big fish nu-i chiar atat de prost precum zici (cel putin la o prima vizionare), poate parea prost in raport cu ce a mai facut burton, cat despre the peinted veil e o drama reusita (zic eu) care depaseste ternul cartii (lucru ce se intampla destul de rar) la care se adauga usoara mea obsesie pentru talentatul domn norton :P
"cruel-ule" merci de promo:P

Adina Chițu spunea...

p.s: care este adresa de email a lui cinesseur:P? nu gasesc pe blog-ul lui sau poate nu caut unde trebe'

Şerban Tomşa spunea...

Srașnice dialoguri ! Vei fi un prozator de rasă. Știi, ăștia sunt auditivi, orali și muzicali... Mă mir de ce nu-ți place Preda. ( De fapt, nici mie nu-mi plăcea în prima tinerețe. Acum sunt la a doua...) Poate nici Caragiale ?

cinesseur spunea...

thanks everybody :)

@Adina: adresa de email e in profilul de pe blogul omonim!

pantacruel spunea...

adina,
vezi ca iarasi te va urechea prietenul tau alş pt reluarea lui 'the peinted (sic!) veil' :P
(http://cinesseur.blogspot.com/)

serban,
multumesc pt complimente, desi nu sunt tocmai meritele mele. eu mai mult cu 'colajele' & comedioarele a la iunion :P
si de ce tot spui ca nu-mi plac preda & caragiale. eu stiam ca cei doi sunt prietenii mei :)

als spunea...

sigur, 'big fish' nu e atit de prost k 'planeta maimutelor'. da tot un film slab (= moliu, varzos, plin de 'inflorituri' menite sa ia okii...) al lui t.b. ramine. ceea ce sporeste confuzia: dk adinei ii plac alte filme ale lui t.b., dc nu le-a numit pe ACELEA?!
iar 'the painted veil' e mai slab decit romanul, i'm afraid; l-am citit special (desi nu sint fan maugham!) k sa vad cum 'se situeaza' in raport cu filmul.
dar sigur, in carte nu apare ed norton ;P

als spunea...

100% de acord:
'Tuesday, After Christmas
A further example of Romanian virtuosity — impossibly long takes, remarkably disciplined acting — Radu Muntean’s domestic melodrama, just acquired by Kino, has the tension of a thriller. Tuesday, After Christmas is a succession of scenes in which, almost always living a lie, the unfaithful hero alternately interacts with his wife and mistress at length. The turning point brings all three together (in a dentist’s office, no less), one member of the triangle still oblivious to the triangle’s existence. That event is topped by the subsequent 10-minute take, in which the husband drops the bomb on her. You won’t see better performances in any film this festival.' (j. hoberman/village voice)