vineri, 8 octombrie 2010

enter the void & gaspar noé la bucuresti!

mai ca nu-mi vine a crede. pentru mine e ca si cum ar sosi la noi in urbe elvis, marilyn şi houdini pentru o prima si ultima reprezentaţie in 3 (un binevenit ménage à trois)
"nici una dintre arte nu pot reproduce haosul din percepţia şi conştiinţa noastră precum o face filmul.

viziunile care alcătuiesc scenariul sunt inspirate din relatări ale oamenilor care au avut experienţe în apropierea morţii şi ale celor care au consumat dmt. o substanţă pe care creierul o secretă în momentul morţii şi care, în doze mici, provoacă visele noaptea. filmul asta trebuie să sperie, să facă să plângă publicul, şi, pe cât posibil, să îl hipnotizeze.

ultimele două filme ale mele, mult mai puţin ambiţioase, au fost comparate de catre critici cu un montagne-russe al fobiilor şi dorinţelor spectatorului.
enter the void, cu teme şi opţiuni artistice mult mai variate şi colorate, este acel montagne-russe magic în care eu, ca spectator, visez să mă dau".
gaspar noé

minunata minunatie se intimpla intre 15-21 octombrie in cadrul ‘filmelor de la cannes la bucureşti’ si unde, in afara de 'enter the void' mai putem vedea, printre altele, rarisimul ‘uncle boonmee who can recall his past lives’, cistigatorul palme d’or 2010 sau mult aşteptatul film al lui cristi puiu, 'aurora.

*****

pînă atunci insa, in seara asta, incepe 'animest' cu un film f f misto – ‘l’illusionniste’, una dintre cele mai discutate si indragite animatii din 2010.

27 de comentarii:

als spunea...

tocmai i-am rasp lui mungiu k ii multumesc, da nu pot face q&a-urile de dupa proiectii... sint prins pina peste cap cu plecarea etc; nu-s napoleon, i can only focus on one thing at a time :)

programu pare misto, sint convins k o sa aiba succes
'enter the void' e mind-blowing :P

pantacruel spunea...

doar 'mind-blowing'?! ;P

als spunea...

nu fi vulgarel! :P

pantacruel spunea...

sau vulgarut, cum ar spune melissa de raaf in limba ei :)

Unknown spunea...

Suna bine vulgarel.
....

se schimba culorile blogului mai rapid decat la semafor.

pantacruel spunea...

ai baut ceva tarie azi, maestre? :P
fara mine?

Unknown spunea...

pai chiar se schimba, fundalul a fost pe rand, alb, gri, galben...

pantacruel spunea...

ti se pare, maestre. era asa de cind te stiu! :P

als spunea...

dar sa stii k g. noe a mai fost la bucuresti! kiar eu l-am prez & am facut q&a-urile atunci, inainte & dupa 'irreversible'...

da tu erai prea mic p-atunci ;P

pantacruel spunea...

cit de mic? :P
habar nu aveam ca noe a mai fost pe la noi. sunt un bou, indraznesc sa spun :)

als spunea...

pai dc sa fii 'bou'?! pur si simplu nu 'facusesi oki', cum am zis :)

tristeteapamantului spunea...

lumea asta-i nedreapta.unii napoleoni au invitatii dar n-au timp, alte felicii au timp dar n-au bani (poate de-aia n-am bani, ca am timp). si iluzionistul ala trebuie vazut, il astept de cand s-au nascut tripletele din belleville

pantacruel spunea...

leo, ziceam si eu asa. dar, totusi... gaspar noe e cu 12 ani mai mare ca mine, iar cind a facut primul scurt metraj serios, 'carne (1992), eu aveam deja 17 ani. banuiesc ca a venit mai spre 2000 incoace. cum de nu eram eu nascut si nu ma pricepeam la filme in anul 2000? :)

am impresia ca am citit cu prea multa pasiune stieg larsson in ultimele zile ;P

pantacruel spunea...

trsiteteap mare,
eu am zis ca ma duc la 'iluzionistul' si nu m-am mai dus. poate vad totusi miine (simbata) ceva...

als spunea...

@panta: hihi - am vz 'carne' la premiera de la paris, in 92 :P
m-a dus un amic care e(ra) prieten cu gaspar...
la noi a venit imediat ce s-a lansat 'irreversible' la cannes, deci 2003
ps 'iluzionistul' se mai da joi, 'noi grupul' atunci mergem :)

als spunea...

ps poate facem un 'desant' joi & vine si tristetea, k vreau s-o cunosc ;)
sper doar sa nu fie puhoiu de lume de la deskidere, k eu d-aia nu m-am dus... - pur & simplu nu (mai) suport multimile!

pantacruel spunea...

leo,
ok. joi va fi desant-enchant(é), nu gluma! :) sunt sigur ca se va abate si tristeteapamintului (poate chiar si un abate) peste 'patria' noastra :P

Träume von Rosen spunea...

mie mi-e cel mai frica la filmele lui gaspar. asta nu inseamna ca omu' nu e original.
ce-as veni si eu la film...:)

pantacruel spunea...

si de ce nu vii? :)

Träume von Rosen spunea...

stau cam departe, dar daca nu deranjez o sa vin la o intalnire din aceasta in bucuresti la cinema-cafe, cu mai multi bloggeri und bloggerite( cristi luca-egon, bola, cinesseur-ul cel discret, tristetea si cine mai doreste) si mai ales, dl. als. daca vrea.
dvs. veti fi 'initiatorul-organizatorul', dar mi se pare ca cer cam prea mult. sunteti prea importanti pt muritorii de rand ca mine:) ar fi prea frumos si absolut inocent.

pantacruel spunea...

eu sunt un fel de 'dvs'? :D
si, in plus, 'initiatorul-organizator'? :))
ma simt, deja, mai destept & mai important ca federico fellini :)

Träume von Rosen spunea...

sunteti f 'vous' frantuzit. de ce fellini?
cred ca lui federico i-ar fi placut gaspar noe, daca noe ar fi fost'poetic'.:)

tristeteapamantului spunea...

ia uite, hm, deci joi, vad ca trebuie. va voi intrista, stiu, dar voi veni abatuta si fara abate.

als spunea...

tristesse oblige! :P

tristeteapamantului spunea...

hahaha, j'ai eu peur de ça

florin spunea...

programul aici: http://www.filmedefestival.ro/

pantacruel spunea...

excelent, florin!
merci mult! :)