sâmbătă, 2 octombrie 2010

(in)famous / tru(e)man (leon) capote

1.
si n-am terminat inca 'barbati care urăsc femeile' din cauza lui dinamo - otelul 1-2, din cauza ca noaptea (in loc sa citesc) am dormit ca un porc si din cauza lui '(in)famous', pe care l-am revazut, aseara, pentru a patra oara si inca nu m-am saturat de el.

2.

si nu cred ca ma voi putea satura vreodata, ca un obsedat ce sunt, de filmele despre... 'căpoti' (ca tare frumos mai suna in engleza...) mai ales cind la mijloc este minunatul philip seymour hoffman sau genialul toby jones. toby jones care, in acest rol, pare mai tru(e)man, mai 'famous' si mai 'infamous' decit capote insusi, in special cind se lauda cu prieteniile lui turbate, la catarama, cu humphrey (bogart, fireste!) cu marilyn (monroe, care alta?), cu lauren sa nu uit (bacall, mai incape vorba?) ori cu frank si marlon (sinatra si brando, pai care altii?).

3.
si ca tot veni vorba de capote, asa cum ii spuneam si amicului djerzinski, in mintea mea se produce o delicioasa confuzie in momentul contuziilor virtuale pe blog, pe mess, pe email sau aiurea-n tramvai cu faimosul, livrescul & ludicul a.l.ş.
ma simt ca si cind as comunica cu originalul, adica. cu defunctul scriitor american.

4.
si nastrusnica impresie e cauzata, pesemne, de eruditia si firea alş-ului, de voioşia, diversitatea, malitiozitatea, magnetismul, inventivitatea, enciclopedismul, orientarea sexuală (& gesticulatia & vocea nazala), mondenitatea, vanitatea, umorul, excentricitatea, extravaganta, egoismul, egocentrismul si leon-ismul personajului. de '&'-ul acesta pe care, fără să vreau, l-am preluat (furat) şi eu,
dar cui ii pasa de atitea si atitea explicatii? asta e senzatia mea si pace!

16 comentarii:

d. (aka djerzinski in vremurile sale de glorie) spunea...

depun marturie: asa e! mi-ai zis :)
iar acum citesc ce ai scris si de-abia astept reactia lui.. al(s) capote :))

pantacruel spunea...

;P

als spunea...

domnule draga,
ar tbui - pesemne - sa ma simt 'flatat' de asa comparatie, da stii si matale k (,) comparaison n'est pas raison... ;P
faptu k, interactionind cu mine, e 'k si cind ai comunik cu defunctul scriitor american' ma km sperie, k sa fiu sincer: ma face sa ma gindesc k sint fie fantoma lui t.c. (da eu sint mai inalt), fie 'medium' (height), fie mama omida in travesti...
re: 'vocea nazala' - stiu, mi s-a mai spus: vocea mea nazala e bazala; 'orientarea sexuala'? e florala (specia micsandra salbatik); gesticulatia? e k masticatia: se pune in miscare cind maninc/vbesc; 'magnetismul, enciclopedismul, egocentrismul' - da nu-mi pun pe mine toate 'ism'-ele deodata, cum m-a pus fotografu fotocabinet in acea trist/comik fotografie...
t.c. a-nceput bine & a sfirsit prost, la mine sper sa fie (pe) invers :P
altfel, singurele motive pt care il invidiez sint povestirile, 'other voices...', marilyn; in ordine inversa, fireste...

als spunea...

ps admit k i s-ar fi potrivit prenumele leon: 'leon capote' :)

pantacruel spunea...

sau, ca sa pastram tonul 'interventiei' tale,
"leon kaput" ;P

p.s.
(off topic) m-a prins ca o flama cartea lui stieg larsson; omu' stie sa mentina suspansul, sa ramifice povestea frumos, fara sa te ameteasca & plictiseasca aiurea cu misterele politiste, cu falsele piste fanteziste.
abia astept sa vad cine, ce, cum, de ce? e ca un serial american in mare voga :)

als spunea...

mie cel mai mult mi-a placut personaju erika!
ps NU vreau sa te influentez, dar mie deznodamintul mi s-a parut cam deja-vu/lu, am preferat intriga corporatist/jurnalistik... u'll see for yourself ;)

pantacruel spunea...

domnule truman ;P,
larsson s-a dovedit un tip onest si f destept mizind pe aceasta intriga corporatist/jurnalistica, teritoriu pe care il cunoaste si il stapineste bine fiind el insusi gazetar cu mare experienta.

astfel am putut afla (si eu) ca nu doar in romania presa sportiva este gluma gazetariei (de cea mondena nici macar n-are sens sa vorbim), iar ziaristii economici sunt amatori obositi & marionete expirate.

Träume von Rosen spunea...

draga domnule panta,
cand am vazut eu prima oara filmele cu toby/philip mi-am adus aminte de poza cu marilyn si truman dansand pe care i-ati dedicat-o dl. als.si pe care am fost tare invidioasa( la mine invidia nu e ceva dizgratios, e doar un regret efemer)
nu vi se pare ca totusi domnului als ii lipseste...lipsa de scrupule a lui truman( adica asa cum a facut el treaba pt. cartea aia non-fictionala, interviurile cu puscariasii, faptul ca le-a dorit moartea si nu i-a salvat)...? dl. als are doar partile bune ale lui capote al adevarat, adica, ochelarii, eleganta, gusturile bune pt. esarfe si toale, o usoara decolorare a parului, vocea ceva mai barbateasca( capote o avea caricaturala, posibil sa fie adevarat ca i se adresau unii cu 'doamna'),inteligenta, talentul, ( ba la capitolul imaginatie si cultura dl. als sta mult mai bine). asadar, dl. als e mai 'mannish' si nu e nici ridicol ca si toby, nici constipat ca philip, nici repusliv-fascinant ca truman al' adevarat. cat despre 'orientarea sexuala', c'mon, va credeam mai sofisticat de-atat, cui ii pasa, si cine stie cu adevarat care desert e mai bun azi si care maine?:)a, si dl. als intr-adevar n-a avut deloc sansa sa se nasca in america si mai ales sa fie contemporan cu mm. intre truman si mm chiar a fost 'un story'?
va rog sa nu-l suparati pe cel mai generos si pe cel mai rafinat domn de la noi din tara si in viata, dl. als. :)

pantacruel spunea...

run lolablau run! ;)

als spunea...

'barbati care IUBESC femeile', u say?!
cu titlu asta nu s-ar vinde nici un exemplarsson ;)))

pantacruel spunea...

ha!
am modificat :)

da' te contrazice domnu cartaresco care a vindut citeva milioane de exemplare cu un titlu asemanator ;P

als spunea...

nu-i la fel!
cind spui 'dc' stirnesti curiozitatea
ilaritatea
sau
perplexitatea ;P

pantacruel spunea...

'dc' asta vine de la "de ce..." sau de la 'domnu cartaresco'? inca nu mi-e destul de clar ;p

als spunea...

'dc' = de ce
dl crtrsc = domnu cartarescu :)

pantacruel spunea...

acum inteleg si eu algoritmul tau:
crtrsc = domnu cartarescu
crtrst = libraria carturesti
crtn = domnu cartianu
aptr = asoc profesion tv din rom
pptr = poştă-telefoane-telegraf-radio
cccp = sssr = urss :)

als spunea...

pai vezi k e simplu? :P