marți, 12 octombrie 2010

un om intre oameni (endless)

"m-am născut într-o noapte ploioasă, de toamnă. era 10 octombrie, ora 11 pm. cum localitatea în care locuiau părinţii mei nu avea maternitate, am văzut - era să zic 'lumina zilei' - scânteia lămpii chioare cu petrol în comuna învecinată, sârbeni. tatăl meu a mers la notar, să facă actul de naştere, pe 12 octombrie. această dată a rămas, oficial, ca fiind ziua în care am am dat ochii cu lumea.

nu prea am avut timp să-mi sărbătoresc ziua de naştere. împlinirea vârstei de 20 de ani m-a prins într-o unitate militară în timp ce făceam de planton. îmi era frig, simţeam foamea şi mă încerca oboseala unei nopţi nedormite. la 22 de ani spălam pe jos, într-o cameră din căminul studenţesc grozăveşti. eram singur, fiindcă bunii mei prieteni plecaseră acasă.

la 28 de ani, în timpul unei lecţii, mi-a fost ruşine să le spun elevelor mele din clasa a X-a cât de bătrân sunt. la 32 de ani mi se născuse fata, singurul copil pe care îl am. mai departe mi-e teamă să merg
."
şerban tomşa

si tot asa au mai trecut 22 de ani, iar astazi (oficial), sau alaltăieri (biologic),
amicul şerban a implinit 54 de toamne, 54 de mere si de pere in panere,
54 de prune vînete si de vinete prunoase, 54 de cupe cu vin, 54 de cupe de nectar,
54 de struguri dulci, 54 de gutui amarui.

la multi ani, batrîne! :)
.

9 comentarii:

als spunea...

la multi ani! si din partea mea.
si nu uitati: 'la vita e bella!'*

* mai bine in versiunea frank capra ('it's a wonderful life') decit in aceea roberto benigni, dupa gustul meu ;P

pantacruel spunea...

va trebui sa revad versiunea frank capra ('it's a wonderful life'). nu-mi mai amintesc decit drumurile prafuite si hainele ponosite ale personajelor. atit :)

innuenda spunea...

I-ai făcut petrecere surpriză? Ce drăguuuț!
La mulți ani, Șerban Tomșa!

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
îți mulțumesc mult și te asigur de de toată afectivitatea și prețuirea mea... Ai reușit să mă emoționezi... De mai multă vreme am început să intru în panică atunci când începe octombrie...:)
Nicanor Alvarado al lui Marquez trăia doar în imaginația autorului când se gândea :„Drace, a mai trecut o sută de ani !”

ALS,
vă mulțumesc mult și vă mărturisesc că vă admir pentru ceea ce scrieți. Sunt bucuros de fiecare dată când comunicăm. Sper să mai trăiesc destui ani ca să schimbăm multe, multe idei...

Innuenda,
îți mulțumesc din suflet... Te-am descoperit recent și sunt fermecat...:)

pantacruel spunea...

innuenda,
nu e party, draga, e ditamai derbyul :)

serban,
as zice si eu ceva marquezian - drace, a trecut deja un an sabatic?! nu-i nimic, urmeaza al doilea ;P

Anonim spunea...

La multi ani, Domnule Serban Tomsa!sa aveti in cupe si panere sanatate, inspiratie si prieteni adevarati:)anadana

Şerban Tomşa spunea...

Anadana,
mulțumesc mult... Poate mai „vorbim” și cu alt prilej... :)

culegătoarea de dimineți spunea...

frumos colaj, panta :)

pantacruel spunea...

multumesc, nicolle! :)