vineri, 30 ianuarie 2009

doctorul jivago

nu înțeleg ce tot au cu mine. e ianuarie, mâhnire, buget restrâns (aproape intim). mai și plouă mărunt și lung. mi-e că sunt confundat cu altcineva. mereu primesc câte un ceva de la câte un cineva. bine măcar că nu trebuie să dau la schimb altceva. că n-am.

aseară, tocmai ce l-am omorât cu o ultimă suflare pe ’oscar wao’, cu perna, că m-am și trezit la ușă cu unu’ boris pasternak.
avea moacă de rus și mult tupeu. de bolșevic. tipul mi-a adus factura la gaze și un fel de ceaslov cu gabarit depășit, doctor jivago.

cărțoiu' începe mișto...
“mergeau, și mergeau, și cântau veșnica pomenire și, când se opreau, se părea că, din inerție, continuau să o cânte picioarele, caii, palele de vânt”

mai târziu, pe la miezul nopți, a venit în sfârșit și tramvaiul lui tennessee williams. îl așteptam de ore bune și încă ploua, pieziș și des.
o așteptam mai mult pe jessica lange să coboare.
a coborât sublim. nu singură, ci împreună cu diane lane, alec baldwin și john goodman.
dar despre 'a streetcar named desire' poate data viitoare.

5 comentarii:

Anonim spunea...

de ce au coborat din tramvai jessica lange si alec baldwin si nu vivien leigh si marlon brando?

Doamna D. spunea...

pasternak avea o făţă lungă, îmi pare mie, de cal. o fi fost el rus, nu zic, dar cu o aşa faţă lungă, de cal intră mai degrabă in panteonul figurilor universale, decât în cel al figurilor bolşevice, adică printre cei cu feţe de zebră, de bufniţă sau de urs care vânează la copcă. acolo cu greu se mai aleg ruşii de francezi ori americanii de italieni, bolşevicii de bolşevici ori, ştii tu, bolşevicii de bolşevici.

pantacruel spunea...

ana,
am vazut ambele variante, kazan '51 și 'g.jordan '95. dacă baldwin nu avea cum sa-l depaseasca pe brando nici in cele mai frumoase vise erotice ale lui, jessica lange și diane lane sunt mult peste suratele lor mai batrane (vivian leigh și k. hunter.)
parerea mea.

doamna d,
pasternak are fata de cal, recunosc. chiar de leika, daca ma uit mai bine, insa stiu ca scrie minunat. si asta este tot ce conteaza. in rest, chestia cu bolsevicii ere doar o mica glumita. cred :)

innuenda spunea...

Te plângi degeaba. Dacă toţi ar reacţiona ca tine, eu una aş aranja cu Dumnezeu să prescrie ploaie la toţi inculţii, superficialii, neterminaţii.:)

pantacruel spunea...

dar cine se plange innuenda?
imi place vremea trista la fel de mult ca cea vesela. fiecare are partile ei bune ;)