vineri, 16 ianuarie 2009

frații k.o.en

le mai dau o șansă brotherșilor ăstora care păcălesc filmul.
probabil le-a secat de tot umorul după the big lebowski, intolerable cruelty și o brother, where art thou. iar eu stau și aștept aiurea tramvaiul. de parcă nu ar fi suficient că nu prea suport comediile...

brad pitt, george clooney & john malkovich nu au nici o vină. sunt delicioși în rolurile absolut idioate pe care le-au primit în burn after reading. umor negru ce-i drept, pe alocuri ușor amuzant, dar parcă aceeași poveste fără de sfârșit, una care ține de ani și ani de zile.
ce e și mai tragic (sau mai comic) la frații k.o.en, e faptul că dramele lor au început să semene cu comedioarele lor și viceversa. nu mai au inspirație, nu mai au haz, vervă, chef, idei, nu mai nimic.

ia că nu le mai dau eu nici o șansă pe criza asta...
what the fuck! îi disponibilizez!
să-și caute de lucru la alți spectatori.

12 comentarii:

Unknown spunea...

subtirel filmul.


sper ca l-ai comentat la cald!

pantacruel spunea...

la plita, mestere,
dupa o friptura in sange si o bere rece! :)

luiza spunea...

ia uite ce zice truffaut despre comedie (că tocma citeam ieri): "Quiconque s’est essayé un jour d’écrire un scénario ne saurait nier que la comédie est bien le genre le plus difficile, celui qui demande le plus de travail, le plus de talent, le plus d’humilité aussi." (asta-i şi ca să-ţi exersezi franceza ;)
aşa că eu zic să fii mai îngăduitor.

pantacruel spunea...

louise,
pe truffaut il iubesc (mai rau ca pe o trufa) si pe vremuri iubeam mult si comedia. chaplin mi-a fost tata (sunt unul din cei 432 de copii ai sai din flori). mi-au placut enorm pe vremuri loius de funes, pierre richard, fernandel, alberto sordi, norman w, jerry l, si multi, multi altii, dar intr-o buna zi m-am trezit hodoronc-tronc ca nu mai ma amuza nici o comedie.
mai ramasesera pe baricade doar woody allen (caruia i-as putea ierta orice), fratii coen și de la noi, un new entry, porumboiu.

o fi 'plus difficile' & 'le plus de talent' sa faci comedie buna, dar eu nu prea mai vad comedie buna in ziua de azi. mai ma impiedic din cand in cand de un roberto benigni, dar nu e suficient...

am sa incerc sa fiu mai ingaduitor, totusi. daca zici tu si francoise :)

Anonim spunea...

omg...
daca roberto benigni iti place mai mult decit coenii e grav ;))

pantacruel spunea...

esti rautacios, als :)

in ultimii ani, singurele concesii facute comediei au fost in fata fratilor coen si batranului woody. cei doi frati si-au pus insa in cap sa ma dezamageasca constant. benigni era doar unul la care imi aduc aminte ca am mai ras (printre lacrimi)... in viata mea cea frumoasa.

iar de la coeni am asteptari mult mai mari. ca stiu ce le poate pielea. nu mai vreau acelasi gen de comedioare. asta era ideea ;))
(chiar nu esti de acord ca au inceput sa pacaleasca filmul?)

Anonim spunea...

sincer, nu.
tu insuti ai spus asa: 'de parcă nu ar fi suficient că nu prea suport comediile...' ;)
sint 2 lucruri aici:
1 'burn after...' e un film usurel, o pauza de respiratie dupa 'no country...', de ce nu putem sa-l luam k atare si sa-l savuram pt ceea ce e? (nu mi se pare o catastrofa, eu am ris copios la el!)
2 coenii se repeta 'din fabricatie', k sa zic asa - sint (alaturi de almodovar, tarantino, etc) ilustrarea insasi a postmodernismului in cinema, ceea ce inseamna: pastisa, reciclare, colaj, deja-vu-with-a-twist.

nu incerc sa te conving k 'burn after...' e un film 'bun'; incerc doar sa-ti arat motivele pt care nu e atit de rau precum crezi.

ps eu sint 'rautacios' tot din fabricatie ;)

luiza spunea...

eu crecă momentu în care nu mai ajunge să te amuze nici o comedie e cel mai trist din viaţa unui cinefil. sper să nu mi se întâmple niciodată.. cum naiba ai ajuns acolo??

pantacruel spunea...

leo (ca tocmai am vazut aseara un film cu di caprio si kate w; nu titanicul!),

deci, leo,
tocmai m-ai convins.
problema mea insa e mult mai grava decta iti imaginezi vizavi de coeni. nu mi-a placut deloc nici mult premiatul 'no country...' (imi amintesc ca am spus la vremea respectiva ca, paradoxal, cel mai prost film al fratilor a luat oscarul!)

cu postmodernismului in cinema sunt de acord cu tine 100%.
apropo de ras. am ras si eu la 'burn after...'. iar felul cum rezolva cei doi orice problema, printr-un glont in cap, este admirabil. vb serios (pot spune ca sunt geniali si cand fac filme slabe).

si totusi vreau mai mult.
sunt pretentios 'din fabricatie', presupun :)

pantacruel spunea...

luoise,
habar nu am ce s-a petrecut cu mine de am devenit atat de insensibil :)

Anonim spunea...

hehe
mi-am dat seama ;)
dar mai cred ceva (in ce te priveste - pe tine & pe altii): k rezonezi, vrind-nevrind, la anumite POVESTI si mai putin, sau deloc, la altele... de aceea ti-a placut asa mult 'slumdog...' (care mie mi s-a parut ok, feelgood etc, dar nu mai mult) si nu 'no country...' (inca o data te intilnesti aici cu gorzo ;)).

ce ar fi bine sa ne spunem - atunci cind avem pretentii exagerat de mari de la cinema; adica pretentia sa suplineasca CEVA in vietile noastre... - este k, vorba lui hitch(cock): 'e doar un film!' ;P

pantacruel spunea...

sau vorba personajelor din 'burn after...'.
the movie(s)? what the fuck?! ;P