marți, 30 noiembrie 2010

(indiscutabil) romanul anului. şi meciul anului (discutabil)

desi aseara a fost infernalul barcelona – real madrid 5-0!!!, ce splendoare!!, ce mutra catranita de the bad & the ugly, de 'lee van cleef sapandu-si propria groapa' avea mârşavul si trufaşul si veneticul si scârbavnicul josé mourinho dupa al cincilea gol al catalanilor!, chiar el,
'the special one'-ul, continui cu un fragment din infernul lui ovidiu nimigean, acest nou radu aldulescu + charles baudelaire + cesária évora (diva desculţă e mai mult pentru mister josé, desculţul) + michael winterbottom al noii literaturi autohtone:
'muncea. la slujba. acasa. facea meditatii. castiga niste bani. ducea casa in spate. gatea. spala rufe. imi spala ciorapii si chilotii. calca. matura. matura inclusiv resturile de mancare si cioburile imprastiate care sareau peste tot cand dadeam cu blidele de pereti. platea chiria si intretinerea. se ducea la mama, la tara. se ducea la maica-sa. inchidea ochii cand imi alunecau ochii. doar cat ma avertiza, ca in joaca: sa nu te uiti dupa cururi mari, ca-ti iei susaua! ma tinea de frunte cand vomam. imi pregatea ceaiuri. ma oblojea. printre picaturi tragea de o teza. avea degetele umflate. i se contura o laba de gasca la coltul ochilor si o cuta pe obrazul drept. se latise. te-ai latit! am constatat neutru (nesesizand cat de grosolan) intr-o dupa-amiaza, si-a inabusit-o plansul, n-am mai reusit s-o ogoi.

o urmarea, apasand-o din ce in ce, amintirea celor doua avorturi, primul in ultimul an al lui ceaşcă, celalalt la liber, in primii ani de democratie. ma urmaresc si pe mine. luna a doua sau a treia. auzisem ca arnold si else, de la germana, au scapat. aducem vorba. suntem in camera lor de la c17. else e mica si deloc blonda. e mica si bruneta. sta ghemuita si incearca sa-si pastreze zambetul cand arnold, svab mare, gras si blond, povesteste cu lux de amanunte cum a impachetat avortonul intr-o punga, pe urma inca intr-una si inca intr-una si a sarit cu bocancii peste el, pana l-a facut terci, dupa care l-a mai bagat intr-o punga si a auncat-o la un tomberon, in partea cealalta a orasului.

zelda se schimba la faţă, ne ridicam si strabtem tacuti holul intunecat pana in camera noastra, unde se lasa moale pe pat. peste cateva zile a venit un student de la medicina cu un soi de andrele. seara am sarit cu bocancii peste pungi si am abandonat, pe intuneric, pachetul intr-un tomberon din partea cealalta a orasului. la al doilea, am asteptat-o pe zelda pe strada, plimbandu-ma prin fata cabinetului. a iesit palida, cu un zambet melancholic in coltul buzelor: gata!... (acum copiii mei ar fi fost mari... ingana, privind pe langa mine. nu spunea copiii nostri. eu nu-i voisem. de fapt, nici ea. nu ne puteam permite.)


zelda, hei, zelda, lucrul cel mai important este ca te iubesc, proasto! vaca incaltata ce esti! esti proasta, fa! esti proasta! esti proasta proastelor! ma scoti din sarite cand te vad asa de proasta! imi vine sa te iau la pumni! sa te strang de gat! nu pricepi, nu simti, nu te furnica in pizda?! ce femeie esti tu?! degeaba te duci la biserica, diavolul s-a incuibat in tine! nici nu mai esti tu! prin ochii tai se uita el! ptiu! piei, satano! tu esti aici, in celulele mele, in memoria mea si in inima mea! naroado! esti numai aici! altfel, ce ar ramane din tine?! o tanti acrita?! o emancipata frigida? nu ti-e mila macar de tine?! incotro te duci?'

13 comentarii:

dragoş c spunea...

asa mai merge! :)

pantacruel spunea...

chiar e buna rau
radacina asta de bucsau :)

dragoş c spunea...

've told you! :)

zelda spunea...

v-am zis ca 4,3,2 e un eufemism? daca nu v-am zis va zic acum. nici nimigean asta nu spune chiar tot, dar mai mult de-atat nu cred ca suporta hartia. nu, nu va puteti imagina, imaginatia n-ajuta aici, deloc.

pantacruel spunea...

zeldo,
hei, zeldo, stai, nu pleca! proasto ce esti! noi te iubim, fa, si tu pleci ca vaca incaltata. chiar ne scoti din sarite cand te vedem cum te duci asa ca si cand nici n-ai fi fost. nu-mi vine sa te iau la pumni, nici la..., dar te intreb, totusi, incotro plecasi asa de repede de ne-ai lasat in ceata? :P

Anonim spunea...

da, interesanta lectia de anatomie. iti scrisesem un comentariu mai lung, dar vad ca ...s-a ratacit.
sugestie si provocare: esti in stare daca tot n-ai "stare" sa scrii un eseu despre "renasterea de sec 14-15 si neorenasterea de mileniu 2-3"?
mai multa anatomie in "lectia de anatomie" a lui rembrandt
daca vei raspunde provocarii estimez ca vei avea nevoie de un an, tinem cont ca trebuie sa faci destul de multa munca de documentare.
te prinzi?

zelda spunea...

sunt aici pata, desi frigida si nu mai putin emancipata, sa stii ca ceata nu e de la mine, acolo v-am gasit. v-am dat un clue sa va scoateti. n-o sa insist. am treaba, am de maturat, de spalat ciorapi si chiloti, de calcat ciorapii si chilotii.

pantacruel spunea...

zelda draga,
de ce m-as prinde-n joc? ce-mi iese la afacerea asta? :)

Anonim spunea...

It's a very interesting concept where you have to balance objects perfectly on the field which are provided to you. In contrast, the 5DIII exhibits no loss of fine detail at ISO 6400. While recording, you can also change the audio levels by using the touch wheel, so if the audio is riding a little too high, you can change on the fly.

Also visit my weblog; canon 5d mark iii

Anonim spunea...

And powering its various affairs will be the dual
core Nvidia Tegra 2. 1 feels excellent within the hand not like the Motorola
Xoom and the Acer Iconia A500. With this Samsung Galaxy Tab
media dock You can convenient sync the tablet with a computer
and charge it at the same time.

Here is my web page :: samsung galaxy tab 2

Anonim spunea...

Only use your AC or Heater if it is absolutely necessary.
He attributed the success of the thermostat
to its functionality and effective usage. Programmable thermostats are just the latest wave of new
technology in the HVAC field.

My web blog; nest thermostat

Anonim spunea...

On can buy these online as well as form the retail stores
as well. Both the displays are easily among the best, with the i - Phone 4
marginally leading the way in terms of display quality and
the Galaxy S winning the size battle. Then it was dragged by a string and the results are
there in front of you.

Feel free to visit my web site - samsung galaxy s4

Anonim spunea...

Just go and browse through some serviceed online websites and acquisition out the deals of
your best with just few simple clicks. It consists of the 1GHz dual core processor with the RAM of
1GB, in order to operate most complicated and challenging applications.
In standard version Blackberry Playbook there are no support for GPRS,
EDGE and 3G.

Feel free to visit my blog :: playbook review