sâmbătă, 6 noiembrie 2010

isteria unei secunde

pentru că nu l-am apreciat mai niciodată (nu a fost să fie), nu intenţionam să scriu/postez nimic despre boala/moartea lui păunescu. şi totuşi am facut-o. m-am sucit intr-o secundă (isterică), aşa cum ni se întâmplă mai tuturor.

în urmă cu câteva minute, am citit opiniile a doi prieteni buni, una aproape reverenţioasă în grandilocveţa ei, alta aproape ostilă prin decenţa afişată
şi din nou nu m-am putut abţine:

respect
- '... "în asemenea momente ţăranii tac." – tudor gheorghe.
mâncătorilor de serviciu (din ambele tabere, lăudători şi detractori) le doresc poftă bună. un singur minut dacă ar privi lucrurile la modul personal şi-ar da seama cât de deşănţat e tot ceea ce fac. dacă nu ştim să respectăm (măcar) moartea, e clar că suntem incapabili de vreo formă de respect.
cu respect, dd!
'

ar fi meritat un nobel pentru nesimțire
- 'a fost un poet talentat (vezi istoria unei secunde), dar lacom, răsfățat, paranoic și lipsit de caracter. un bătrân spunea că era făcut din două bucăți: una creatore, cealaltă coborâtoare...
la 18 ani a fost căsătorit cu constanța buzea (ea avea 16 ani) și trăiau din 5 lei pe zi. era urâțică, dar se purta ca un înger. au împreună doi copii: ioana și andrei. când a dat de bine și de alte femei, n-a știut cum să scape de ea. se spune că motivul pe care p. l-a invocat în instanță pentru ca procesul să se poată pronunța a fost că soția lui nu-l iubea pe... preşedintele statului tovarășul nicolae ceauşescu!
tot pe p. l-am văzut, după 89, făcând o emisiune în care invitații erau obligați să-i pună lui întrebări și să-l provoace la confesiuni. ar fi meritat un nobel pentru nesimțire.
dar îmi pare rău că a murit. ca de orice om, de altminteri.
Dumnezeu să-l odihnească!
'

2 comentarii:

Unknown spunea...

Cum ma prezinti matale, par a fi latraul de curte al unui poet de curte.
Vorbeam doar de spectacolul libidinoso-gretos pe care uni il fac din moartea altora.
Daca nu respectam mortul, sa respectam moartea.
Desi nu imi place, vad ca e nevoie sa ma explic.
Cu respect.

pantacruel spunea...

exgaerezi, maestre. este exact ceea ce am spus - doua opinii aproape diferite despre un fapt.
desigur, cu inalt respect va respect si eu.